Breaking News

Kempen keselamatan jalanraya

Salam jumaat semua. :-) saje aku nak wat update petang ni. esok blm tentu aku bleh update blog. Cz orang rumah nak datang putrajaya. So, gi jenjalan je la esok. heueuhe.. nak ikot ke?... tak bleh(suara mamak iklan teh tarik Umobile tu).. :-P

Ni aku baru jer balik dari masjid. tadi ada plak orang JKJR(Jabatan Keselamatan Jalan Raya.. bg yang tak tau :-P) wat pameran keselamatan jalan raya kat masjid tu. Cz esok kan dah start cuti skolah. so, diorang start berkempen la supaya sesapa yang nak gi berjalan jauh makan angin, balik kampung, n mana² je la supaya berhati² dijalan raya.

Punye la ramai orang serbu booth dia. aku ingatkan ape la yang menarik. rupenye sume pakat nak amik sovenier FREE. Alang² aku dah gi situ, wat² la tanya kat orang JKJR tu pasal accident la, ape la.. (konon cover macho la tu wanshah.. tak ngaku nak amik gak sovenier. huahauhua..) Banyak gak sovenier diorang letak atas meja tu. tapi aku tak amik sume la. malu siot.. :-D
Ni je la yang aku amik. aku blasah pen 1, doa naik kenderaan 2, ngn sticker sitbelt tu 1. ingat nak amik dua. segan la aku. hueheuheu.. tapi ada macam² lagi kat situ. ada penanda buku, tempat ukur tayar, buku. yang jaga tu pun awek² belaka. Malas la dok situ lama². Karang diorang ingat aku nak ngorat plak. (perasannya incik wanshah :-P)

p/s: kepada korang yang nak berjalan² sepanjang cuti skolah ni, berhati² la ek dijalan raya.

Klik Ads dibawah sebagai tanda sokongan anda pada blog TKSB :-)





Yang Betul,

2 comments

shameel Iskandar said...

sekurang-kurangnya souvenier itu akan mengingatkan betapa ngerinya kemalangan jalan raya, Betul tak. hehhe

salam ukhwah fillah

Rizzuan Shah said...

shameel: betul³.. :-)