Breaking News

Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100..


Kali ni aku nak join contest dari blog Diari Seorang Lelaki. Contestnye mudah sangat syarat²nya. Just cerita jer ape korang nak wat kalau dapat duit RM100 nih. Oleh kerana aku ni dah kawin, budget tak bleh sorang². Kena budget utk berdua. Baru la fair kan?.. hueheuheu.. nak gi melancong ngan duit RM100 ni memang tak cukup. Melainkan kalau Lelaki Ini nak bagi aku RM1000. tu memang bleh gi melancong la. bleh bawak lelaki ini skali tapi dok bilik lain² la ek. heuehueh.. jgn marah ek lelaki ini. guro jerk. :-P

Kalau aku dapat duit RM100 tu, aku nak setlekan benda² kat bawah ni:-
  • Bayar bil air (RM10) - cukup la bil air banyak tu. dok berdua jer tak banyak guna air. lagipun skarang ni air dah nak kena catu. so, ikut la saranan kerajaan jimatkan air. huhuhu..
  • Bayar bil api (RM10) - bulan ni punye agaknya RM10 gak kot. cz 2bln lepas bil aku direct RM10 jer. biasa la rumah kecik jer. guna lampu pun tak banyak. huhuhu..
  • Bayar bil Celcom (RM70) - ni bil aku ngn wife skali. bile dah kawin ni memang jimat bil telefon. ngn wife pn bleh sembang depan² jer. tak payah nak call lama². cakap dlm fon pun bukannye best. huhuh..
  • Makan snake plate KFC (RM9.80) - cukup la tu kongsi 2orang. huhuhu.. budget².. dulu sblm kawin makan xbleh kongsi. dah kawin, kongsi dapat pahala lg tu. berkat². :-P
So, dengan RM100 tu jimat la jugak duit aku untuk bayar bil air, api, telefon dan jugak dating ngn bini makan KFC. huhuhuhuhh.. sape nak bagi RM100 tu free² je weh. so, kalau korang nak, jom la join contest Lelaki Ini ek. klik jer sini. KLIK SINI.

Sbg tanda sokongan anda pada blog TKSB, sila klik jika terdapat Ads dibawah.


Yang Betul,

4 comments

Lelaki Ini said...

bagus²..untuk kepentingan semua tu..hehee.. ;p

tQ for joining bro, good luck.. ;D

Mohd Danial & Nurul Syuhada said...

huuuh... mahal tu bil tepon 70..

saya punya bil, xtaw bape.. sebab buah hati pengarang jantung tlg byr kan.. dah bertahun xpenah byr bil tepon..

haha...

tang bil air & api tu... murah teramat la sgt..

patutnya kene tambah beli tudung utk wife tu...

bru la tambah2 lagi sayang...
cheeewah

Rizzuan Shah said...

Lelaki ini: kalau saya menang jangan lupe roger saya ek. ecece.. :-)

Danial&Nurul: kami dok berdua jer kak. kalau dok kat depan, bukak lampu depan jer. huhuhu.. kena berjimat cermat. :-)

faINa989 said...

ea..bukan kalau bil rm10 x payah bayarke???
haa..kantoi...hek3~~