Breaking News

Kerja Kerajaan Part 1#

Haii.. pekabo korang harini?.. wawawa.. bznye aku ngn keje sampai tak sempat nak update blog aku nih sejak 2 3 hari nih.. banyaknye perkataan "nih". heuheuehu.. Mesti korang pelik tengok topik entry aku kali ni kan?.. (ye ke pelik?.. :-/ ape daa wanshah ni..) minggu lepas ada sorang member blogging aku ni yang merangkap member skolah rendah aku gak. Kalau korang bleh tengok blog dia, tengok kat sini. Dah dekat 10tahun gak la tak jumpa dia. heuheuehu.. ( bile la nak jumpa kan.. )Dia tanya kat aku camne nak dapat keje gomen (Government @ Kerajaan bg yg tataw. huhuhuh... ) Coz aku dah keje ngn gomen. So, aku bgtau la kat dia nanti la aku cite kat blog. Cz bleh berkongsi sama pengalaman aku ngn peminat setia blog TKSB nih. ( huehueheuh.. pasan la ko wanshah. :-P )

Aku rasa cite aku ni terlalu panjang sangat la. Jadi aku nak seperate cite aku ni kepada beberape bahagian. So, korang ikuti la part² seterusnye selepas ini ek. :) Takde la korang penin+buhsan baca blog nih panjang². :-P


pic nih aku ciplak kat blog sini. tuan blog jangan marah yerk. :-P

Cmne aku apply Gomen?

Huhuh.. tu soalan biasa. dan jawapannye pun macam biasa la. :-) First skali korang kena apply dulu dengan SPA di Http://www.spa.gov.my. Bukan Spa-Q macam kat tv tu erk. Tu butik kecantikan. hueheuh.. So, pada tarikh 01/01/2008 adalah tarikh first aku apply ngn SPA. kebetulan time tu aku gatal² bukak website SPA. Tu yang terus register. :-)

Fakta: sebelum korang apply, korang kena pastikan jawatan yang korang apply tu bersesuaian ngn kelayakan akedemik yang korang ada. kalau korang ada UPSR jer, apply la utk UPSR punye jawatan. kalau PMR, apply untuk PMR punye la. begitu la dan seterusnye. huhuhu.. Time aku haritu, aku apply guna diploma. cz kebetulan aku baru jer grad time tuh.

p/s:- ape pun, korang kena sentiasa berdoa pada Allah mintak diberikan peluang dan juga kena percaya pada rezeki kite selalu. insyAllah Allah tu Maha Adil lagi Maha Pemurah. :-)

nanti aku sambung lagi ek. mesti korang dah boring baca panjang² camnih. :-) Jangan lupa ikuti pengalaman aku ni tau. Lepasni aku cite ape yang terjadi lepas aku daftar ngn SPA tu plak. :-)

Yang Betul,

5 comments

..nOj.. said...

cara yg paling senang adelah kawen atau mengandung... kompom rejeki keje kerajaan terus datang... hihik (dh terjadi pd diri sendiri dan suami :p)

Rizzuan Shah said...

yup, betul tu kak noj. saya pun dh nak kawin ni baru dapat. :-D memang betul² rezeki nak kawin. Alhamdulillah. :-)

zai said...

Salam wanshah..

Kak zai pernah dapat keje gomen..tapi tolak sbb gaji sikit..hehehe (tamaklah tu..sbb masa tu dah keje swasta pegang gaji banyak..) tapi skrg nyesal plak rasa2nya sbb dah banyak benefit yg diaorang bagi kat orang keje gomen nikan..apa pun tak apala..keje apapun janji mau amanah dan rajin..insyaAllah berkat..

Kancilbiru said...

ko keja kat mana weh?

zatilzuhdi said...

nak komen sekaki ea.. ;)

untung untung keje dengan gomen neh, tapi nak dapat tu bukan men susah kan sekarang..

murah rezeki tuan blog! semoga bahgie selalo..aminnn