Breaking News

Mimpi mengandung..

dlm pic tu bukan tangan wanshah & wife ek. :-P

Mimpi mengandung?.. sape yang mengandung tu?.. korang jangan salah faham plak. bukan incik wanshah yang mengandung ek. Huhuhuhu.. kalau incik wanshah yang mengandung, masalah besar tuh. wawawa..

Sebenarnya takde sape yang mengandung. Saje je nak tanya pendapat korang. Kot² la sape² yang ada experience pasal mimpi mengandung nih. huhuhu.. Malam tadi aku tido lambat gak la. tengok Datuk Lee Chong Wei lawan badminton. Ntah pkl berape tido pun tak ingat la. :-) ntah camne bleh termimpi wife mengandung pun tak tau la. jaga² jer dah subuh. tido tak basuh kaki kot (huhuhu.. kantoi plak tido tak basuh kaki incik wanshah nih. :-P). Kalau ada sape² yang ada experience kongsi² la ek. Kalau tu petanda baik, Alhamdulillah la. mana tau cz ada rezeki bleh dapat sorang ke. huhuhu..

p/s: jaga dan didiklah anak anda kerana ia suatu rahmat dari Allah swt yang tak ternilai harganya. cz anak yang soleh dan solehah tu la yang akn mendoakan kesejahteraan kite bile kite dah takde nanti. :-)



Yang Betul,

15 comments

Melatidaisy said...

salam..

penah dgr jgk mgkin itu slh satu petanda baik nk dpt cahaya mata..kalau btol sy tumpang gembira :)

yg penting selalu doa byk2..mudah-mudahan wanshah n wife dikurniakan anak2 soleh dan solehah penyejuk di mata penenang di hati ^_^

Rizzuan Shah said...

cam kenal jer ayat cik melati tu "penyejuk di mata penenang di hati ^_^ " :-P insyAllah ada rezeki. cik melati pun doa2kan la ye. doa orang tgh belajar ni termakbul tau. :-)

..nOj.. said...

insyaAllah dh nk ade la tu. tunggu je. best tau pengalaman nk dpt anak ni. ntah2 wanshah yg terlebih eksaited dr wife. hehehe. x sabar nk tgk anak wanshah. mane tau kembar ke

Ahmad Zulfadhli Zulkefli said...

ade harapan nak dapat anak 2.. banyak2kanlah berdoa dan selalulah bangun malam bermunajat kepadaNya..

Kancilbiru said...

akak pun penah mimpi mengandung tapi tak mengandung lagi...ke nak kena org lain yang mimpi akak mengandung? hahaha....

Afzainizam said...

Sembah Takziah Atas Kemangkatan
DYMM Sultan Johor
Menyembahkan ucapan takziah dan rasa dukacita yang teramat sangat ke atas kaum kerabat Di Raja Negeri Johor di atas kemangkatan
DYMM Sultan Mahmud Iskandar Alhaj Ibni Al-Marhum Sultan Ismail.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.
AL FATIHAH
(1)
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2]
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3]
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4]
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5]
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6]
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7]
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

AMIN
Salam tulus ikhlas dari kami

Warga Johor http://firestartingautomobil.blogspot.com

Tiga keadaan menghadiahkan bacaan al-Quran kepada si mati:
1- Apabila seseorang itu membaca al-Quran kemudian berdoa kepada Allah supaya si mati itu diampuni dan dirahmati insya-Allah diterima Allah, seperti mana seseorang itu bertawasul dengan amalan-amalan soleh.
Tidak harus menolak manfaat doa selepas bacaan al-Quran kepada si mati.
2- Membaca al-Quran kemudian berdoa supaya Allah menghadiahkan pahala bacaan al-Quran itu kepada si mati. berkata Ibn Solah: “Harus meyakini manfaatnya kepada si mati supaya dikurniakan Allah kepada si mati pahala bacaan seperti mana pahala bacaan yang diperolehi oleh hamba yang hidup.”
3- Membaca al-Quran dari awal diniatkan kepada si mati, maka pahalanya akan sampai kepada si mati dengan izin Allah s.w.t.
Berkata Abu Abdullah al-Ubay: “Jika dibaca al-Quran dari mula sudah diniatkan untuk dihadiahkan kepada si mati akan sampai seperti mana yang diniatkan, seperti pahala sedekah dan doa.”
Imam Ibn Rusyd di dalam Nawazil pula menyebut: “Jika seseorang itu membaca al-Quran kemudian di hadiahkan kepada si mati harus dan si mati akan peroleh pahala dan manfaatnya”

zai said...

Salam Wanshah..

Mimpi mengandung ??? eeeii...bagi kak zai yang dah tua2 ni harap2 kalau mimpi tu setakat mimpi dahla ya kot..dah tua2 tak larat nak jadi penguin lagi dah..walaupun pantang tengok bayi pasti nak pegang atau kilik atau cium atau cubit..

Apa2pun kak zai mendoakan wan dan isteri cepat2 dikurniakan cahayamata secepat mungkin kerana cahayamatalah yg menjadi lambang pengikat kasih sayang suami isteri sebenarnya..Setiap anak2 adalah Amanah dan rezeki jadi hargailah mereka dgn sebaiknya sekiranya ada nanti dan jadilah ibubapa yg cemerlang ok..baik bersedia dari sekarang..

linda zasly said...

Ikut pengalaman akak pernah mimpi ikan2 di laut, air..lepas tu..mengandung...tak pernahle pulak mimpi real camtu..munkin Wan special terus bagi petanda tu..walauapapun..doa2 lah selalu..mudah2an dapat anak...anak kembar terus...hii

MaizaC'Joe said...

salam

wah.. tak lama dah la tue.... nti ada good news.. jng lupa gtau k... hee..

Rizzuan Shah said...

kak noj: rasanye betul kot wan yg excited kak. :-P

Afzainizam: Al-fatihah..

kak zai: ade² je la kak zai ni. nak tergelak pun ada baca komen akak. tapi mana nak tau kan if ada rezki kakzai bleh sorang lagi. huhuhu.. jadi la wat teman hari pencen. :-P

Rizzuan Shah said...

kak linda: betul ke mimpi camtu kak?.. skarang ni ada mimpi2 camtu lagi tak?.. mana tau cz nak bleh sorang lagi ke. huhuhuh.. :P

MaizaC'Joe: insyAllah ada goodnews wan xlupe bgtau. :-) thanks berkunjung ke blog tak seberape nih. :-)

zatilzuhdi said...

nak tunggu wan post
entri jadi ayah
orang lak..hehehe..

semoga berbahgia..aminn..
ni doa org tgh belajar
gak ni.. ;)

Rizzuan Shah said...

cik zatil: amiinnn.. thanks cik zatil doakan kita. :-) insyAllah ada rezki nanti wan post kan kat sini ek. :)

Mohd Danial & Nurul Syuhada said...

i wish de wish become true..

mesti hepi sgt...


p/s: aku pun nak kawin jgk... tp tak dpt...

Rizzuan Shah said...

DNblogshop: thanks kak mg. :-)